poniedziałek, 25 lipca 2011

Torebki vintage

Gdy miałam jakieś 10 lat twierdziłam z całą stanowczością dziesięciolatki, że zostanę archeologiem. Będę odkrywać stare groby, piękną biżuterie, zajrzę do piramid w poszukiwaniu cudownych tkanin i dodatków. Takie miałam plany, ale jak to z planami bywa, szczególnie tymi dziesięciolatek, w między czasie zdążyłam je kilkakrotnie zmienić, lecz zamiłowanie do odkrywania przeszłości pozostało a szczególnie chęć odkrywania prawdy historycznej przedmiotów, którymi się otaczamy. I tak oto wiedziona chęcią zaspokojenia ciekawości pod tytułem: "a skąd te torebki u nas się wzięły"  trafiłam na publikację "Torebki vinatege" Doroty Wróblewskiej. Za dostarczenie albumu dziękuję bardzo Poczcie Polskiej, co prawda z niecierpliwości przedeptywałam już nóżkami, ale w końcu miałam ją w swoich rękach. Jednym tchem przejrzałam ją od deski do deski - przeczytałam również ;) Zazdroszczę takim osobom, które mają swoją własną historię rodzinną i mogą ją kultywować, a przede wszystkim chcą. Większość torebek pochodzi z prywatnej kolekcji autorki. Pochodzą one z różnych zakątków świata i mają już swoje lata. To musi być niesamowite uczucie trzymać w ręce torebkę z XIX wieku!. Zazdroszczę. Album polecam, dokumentacja historii mody, jedna z niewielu na polskim rynku wydawniczym. Czekam z niecierpliwością na kolejne części.
Ze wszystkich zaprezentowanych szczególnie urzekły mnie torebki gobelinowe. Tak bardzo mi się spodobały, że poszperałam w necie oczywiście w poszukiwaniu tej mojej :) 
Mojej jeszcze nie znalazłam, ale trafiłam w cudowne miejsce, które Wam polecam, bo naprawdę warto. Ach, są tam takie perełki!, aż prosi się ten sklep o swój oddzielny post :)  Zapraszam do inspirującej podróży w przeszłość :) Vintage Ladies.



Zdjęcia pochodzą ze strony Vintage Ladies.


4 komentarze:

  1. Jak miło :))) Bardzo dziękuję i pozdrawiam. Dorota Wróblewska

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję za odwiedziny :))

    OdpowiedzUsuń
  3. urocze torebki

    pozdrawiam,
    myonlyspotlight.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne te torebki! Piękne. Ja uwielbiam wszystko co ma dusze a im tego z pewnością nie brak! p.s. a zdradzisz jeszcze gdzie kupiłaś ten album (allegro?):) Ściskam.

    OdpowiedzUsuń